نام
ایمیل
  • در برابر انتقادات اگر نادرست بود بی اعتنا باش/اگر غیر منصفانه بود عصبانی نشوید/اگر از روی نادانی بود لبخند بزنید /اگر عادلانه بود از آن درس بگیرید
  • هرگز مگذار که خنده تو باعث گریه دیگری شود.
  • گشاده دست باش ،جاری باش ،كمك كن (مثل رود)
  • کافیست به آنچه در آرزویش هستید اعتقاد داشته باشید و خود را سزاوار آن بدانید.
  • برگ در انتهاي زوال مي افتد و سيب در ابتداي كمال پس بيانديش چگونه خواهي افتاد همانند برگي زرد يا سيبي سرخ.
  • فراموش نکن قطاري که از ريل خارج شده ممکن است آزاد باشد ولي راه به جائي نخواهد بر د ...
  • دو چیز را همیشه فراموش کن: اول به کسی خوبی کردی، دوم کسی به تو بدی کرده.
  • قابلیت انعطاف داشته باشید، تنها همین یک خصوصیت که بتوانید شیوه کار خود را تغییر دهید موفقیت شما را تضمین میکند.
  • صبوری گذشتن از حق خود نیست بلکه تلاشی برای دوباره رسیدن است
  • چنان باش که به هر کس بتوانی بگویی مثل من باش
  • آدم موثر و اثربخش کسی است که آینده اش رو می سازد نه این که آن را پیش بینی کند.
  • اگركسی اشتباه كردآن رابه پوشان (مثل شب)
  • بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد . امام حسین علیه السلام
  • نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است . امام صادق علیه السلام
  • سعادت دیگران بخش مهمی از خوشتبختی ماست.
  • از زندگی خود لذت ببر بدون آن که آن را با زندگی دیگران مقایسه کنی
  • پيروزي آن نيست كه هرگز زمين نخوري، آنستكه بعداز هر زمين خوردني برخيزي.
  • باران رحمت خدا همیشه می بارد تقصیر ماست که کاسه هایمان را بر عکس گرفته ایم !
  • اگرمی خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش (مثل آینه ) مولانا
پرچمدار تحول درآموزش و پرورش، مقام معظم رهبری است

پرچمدار تحول درآموزش و پرورش، مقام معظم رهبری است


گروه: اخبارگوناگون
تاریخ درج: 1392/11/27
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 910

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری، پرچمدار سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بين الملل شوراي عالي آموزش و پرورش، مهدی نوید دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش برای تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به تاریخچه تدوین سند گفت: از سال 82 تا90 فرایندی طی شد و اولین بار در 6/3/82 با عنوان طراحی و اجرای مطالعه ملی به منظور آسیب شناسی آموزش و پرورش و ترسیم چشم انداز آینده در برنامه های توسعه کشور در شورای عالی آموزش وپرورش تصویب شد و از سال 82 مسئولیت تدوین سند به سازمان مدیریت با همکاری وزارت آموزش و پرورش سپرده شده بود تا اینکه بعد از یک سال، با مصوبه دولت از تاریخ 27/3/83 مسئولیت تدوین به آموزش و پرورش واگذار شد و از بهمن ماه سال 83 کارها شروع شد و کارگروه ها تشکیل و از سال 89 سند مشهد مقدس نهایی و مصوب شد؛ نوید افزود این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و یک سال در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و سپس به صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و پس از 22 جلسه کاری مصوب شد و در تاریخ 23/9/90 رونمایی و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد و از آن موقع تاکنون در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
نوید با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پرچمدار سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، گفت: معظم له فرمودند: « اجرای سند نیاز به برنامه دارد و تاکید فرمودند برای بند بند این سند باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد . » ایشان تاکید کردند: حالا بروید و آن را اجرا کنید البته با برنامه و در دیدار دو هفته پیش وزیر آموزش و پرورش با ایشان، معظم له اولین چیزی که تاکید می فرمایند: اجرای سند می باشد.
دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش در ادامه به تعریفی از تحول بنیادین پرداخت و گفت: تحول بنیادین، با تحولی عمیق و ریشه ای، همه جانبه ، نظام مند، آینده پژوهانه و مبتنی بر آموزه های وحیانی و معارف اسلامی است.
نوید ادهم با اشاره به اینکه، تدوین سند تحول بنیادین، پاسخ به ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، به تبیین علل و دلایل این ضرورت پرداخت و گفت: عدم ابتناء بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، کاستی در همپایی با تحولات محیطی، کاستی در تامین و تربیت نیروهای مورد نیاز جامعه، ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و جهانی، کهنگی و عدم به روز آوری ساختارها، روندها و فرایندها و پایین بودن نرخ بهره وری و اثربخشی از مهمترین دلایل تحول در آموزش وپرورش دانست و افزود: باید باور کنیم ادامه وضع موجود به نفع کشور نیست.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه مراحل تحول بنیادین را به چهار مرحله تقسیم کرد وافزود: گام اول؛ تدوین و تصویب، گام دوم؛ آماده سازی و بستر آفرینی، گام سوم؛ اجرای برنامه های تحولی و گام چهارم؛ ارزشیابی و بازخورد می باشد.
نوید در خصوص اقدامات مهم آماده سازی نیز به پنج مرحله به شرح ذیل اشاره کرد: اشاعه فرهنگ تحول خواهی در آموزش وپرورش و جامعه، طراحی و اصلاح زیر ساخت ها، مطالعه و پژوهش، تدوین زیر نظام ها و تهیه چارچوب و مدل تدوین.
وی در توضیح ایجاد زیر نظام های شش گانه گفت: تاکنون زیر نظام درس ملی ایجاد و از پنج زیر نظام دیگر نیز بعضی در حد 40 درصد پیشرفت قرار دارند و بعضی هم هنوز در آغاز راه هستند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اصلاح ساختار سازمانی به ایجاد کمیسیون راهبری، طراحی و استقرار نظام های فرعی، توانمند سازی نیروی انسانی و ایجاد هماهنگی بین عوامل سهیم و موثر اشاره کرد.
نوید در پایانی با اشاره به تدوین نمایه اجرایی گفت: مطالعه دقیق مبانی نظری، سند تحول و اسناد بالادستی، تهیه نگاشت اولیه فعالیت های سرآمد در دبیرخانه، ارسال نگاشت اولیه به معاونت های ذیربط و اخذ بازخورد، برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی و توجیهی، تهیه نگاشت دوم توسط معاونت ها و بازنگری و تهیه نگاشت سوم در دبیرخانه در تدوین نمایه اجرایی مورد نظر می باشد.

 

بستن http://www.r-sadeghi.ir/news/اخبار/1392-11-27-09-48-16.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط: