نام
ایمیل
  • صبوری گذشتن از حق خود نیست بلکه تلاشی برای دوباره رسیدن است
  • باران رحمت خدا همیشه می بارد تقصیر ماست که کاسه هایمان را بر عکس گرفته ایم !
  • پيروزي آن نيست كه هرگز زمين نخوري، آنستكه بعداز هر زمين خوردني برخيزي.
  • گشاده دست باش ،جاری باش ،كمك كن (مثل رود)
  • فراموش نکن قطاري که از ريل خارج شده ممکن است آزاد باشد ولي راه به جائي نخواهد بر د ...
  • کافیست به آنچه در آرزویش هستید اعتقاد داشته باشید و خود را سزاوار آن بدانید.
  • بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد . امام حسین علیه السلام
  • دو چیز را همیشه فراموش کن: اول به کسی خوبی کردی، دوم کسی به تو بدی کرده.
  • اگركسی اشتباه كردآن رابه پوشان (مثل شب)
  • آدم موثر و اثربخش کسی است که آینده اش رو می سازد نه این که آن را پیش بینی کند.
  • از زندگی خود لذت ببر بدون آن که آن را با زندگی دیگران مقایسه کنی
  • چنان باش که به هر کس بتوانی بگویی مثل من باش
  • اگرمی خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش (مثل آینه ) مولانا
  • نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است . امام صادق علیه السلام
  • سعادت دیگران بخش مهمی از خوشتبختی ماست.
  • برگ در انتهاي زوال مي افتد و سيب در ابتداي كمال پس بيانديش چگونه خواهي افتاد همانند برگي زرد يا سيبي سرخ.
  • در برابر انتقادات اگر نادرست بود بی اعتنا باش/اگر غیر منصفانه بود عصبانی نشوید/اگر از روی نادانی بود لبخند بزنید /اگر عادلانه بود از آن درس بگیرید
  • قابلیت انعطاف داشته باشید، تنها همین یک خصوصیت که بتوانید شیوه کار خود را تغییر دهید موفقیت شما را تضمین میکند.
  • هرگز مگذار که خنده تو باعث گریه دیگری شود.
مشكلات آموزش و پرورش در صورت اجرای قانون شوراها رفع می‌شد

مشكلات آموزش و پرورش در صورت اجرای قانون شوراها رفع می‌شد


گروه: اخبارگوناگون
تاریخ درج: 1393/1/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 979
مديركل دفتر حقوقي، املاك و حمايت قضايي وزارت آموزش پرورش گفت: اگر قانون شوراي آموزش و پرورش درست اجرا مي شد بخش عظيمي از مشكلات آموزش و پرورش از بين مي رفت.

فريدون واسعي قبل از ظهر يكشنبه در گردهمايي روساي ادارات حقوقي، املاك و حمايت قضايي آموزش و پرورش كشور در مشهد اظهار کرد: ما هنوز نمي‌ دانيم عوارضي كه از مردم و سازمانها به نام آموزش و پرورش گرفته مي شود،كجا به مصرف مي رسد.

واسعي تصريح كرد: متاسفانه مصوبه سال 67 مبني بر اختصاص هفته آخر شهريور به نام بسيج عمومي امكانات اجرايي در آموزش و پرورش ناديده گرفته شده است.
وي شناسايي خلاهاي قانوني را از وظايف كارشناسان حقوقي ادارات آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: بايستي سمت و سوي همه اظهارات و قوانين با سند بنيادين تحول آموزش و پرورش همسو باشد.
مديركل دفتر حقوقي، املاك و حمايت قضايي وزارت آموزش  پرورش، افزود: هر چند كمبود اعتبارات از جمله مشكلات اين بخش از آموزش و پرورش است اما 16 هزارو 800 دادخواست عليه آموزش و پرورش به 11 هزار مورد در سال 91 كاهش يافته است.
واسعي تغيير و تصويب قوانين جديد، سياستها و دستورالعملهاي نوين را مستلزم آموزش دانست و گفت: ما نياز ديديم با توجه به تصويب قوانين جديد ،ديوان عدالت اجتماعي، بودجه و قانون برنامه ريزي رابطه بين قوانين با هم قانون حمايت خانواده و رسيدگي به امور ايثارگران را در اولويت كار خود قرار داده و همايش چهار روزه اي را براي روساي ادارات حقوقي آموزش و پرورش كشور فراهم سازيم.
وي مستند سازي املاك دولتي مد نظر آموزش و پرورش را از چالشهاي اساسي اين وزارت عنوان و بيان كرد: تعدادي از املاك نيز فاقد سند است كه بايستي به نام جمهوري اسلامي و بهره برداري وزارت آموزش و پرورش تعيين موضوع شود.
اين مقام مسوول از اخذ 35 هزارسند براي  املاك فاقد سند در 5 ساله اخير ياد كرد و گفت: نزديك به 40 هزار ملك باقي مانده نياز به سندسازي دارد.
واسعي يادآور شد: فرهنگيان مشكل قضايي خاصي ندارند و در بخشهاي قرارداد، خريد، فروش، مباعي نامه، اجاره و خريد نيز مشاوره و آموزش حقوقي مي بينند.
وي تعداد اين مشاوره ها را 25 هزار مورد عنوان و افزود:تمام فرهنگيان مورد حمايت قضايي قرار مي گيرند.
وي تاكيد كرد كارشناسان  حقوقي بايد از موضوعات قانوني اطلاع داشته باشند.
وي از تعيين تكليف 800 ملك قلع و قمعي از ميان هزارو 809 ملك  خبر داد و اظهار داشت: و 101 مورد از املاك اختلافي ما با ساير سازمانها نيز تعيين تكليف شده ، املاك استيجاري نيز اولويت اول ما نيست اما بايد در دستور كار قرار گيرد.
مديركل دفتر حقوقي،املاك و حمايت قضايي وزارت آموزش  پرورش گفت:هزينه نگهداري برخي املاك در روستاهاي رها شده بسيار سنگين است .
وي ازشناسايي چهار ملك آموزش و پرورش در دست تامين اجتماعي تهران گفت و از ساير كارشناسان خواست در سراسر كشور اين املاك را شناسايي و به وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند.
واسعي افزود:70 ملك در دست بنياد مستضعفان نيز به نام آموزش و پرورش اصلاح سند شده است.
وي املاك داراي كاربري آموزشي را از مشكلات ديگر ادارات كل و مناطق دانست و تصريح كرد:طرحهاي تفضيلي را نبايد با طرحهاي عمومي اشتباه گرفت و اين بايد تفكيك شود؛درست است كاربري آموزشي است اما مالك نيز بايد تعيين شود.
بستن http://www.r-sadeghi.ir/news/اخبار/1393-01-25-08-55-03.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط: