نام
ایمیل
  • چنان باش که به هر کس بتوانی بگویی مثل من باش
  • گشاده دست باش ،جاری باش ،كمك كن (مثل رود)
  • برگ در انتهاي زوال مي افتد و سيب در ابتداي كمال پس بيانديش چگونه خواهي افتاد همانند برگي زرد يا سيبي سرخ.
  • سعادت دیگران بخش مهمی از خوشتبختی ماست.
  • کافیست به آنچه در آرزویش هستید اعتقاد داشته باشید و خود را سزاوار آن بدانید.
  • در برابر انتقادات اگر نادرست بود بی اعتنا باش/اگر غیر منصفانه بود عصبانی نشوید/اگر از روی نادانی بود لبخند بزنید /اگر عادلانه بود از آن درس بگیرید
  • پيروزي آن نيست كه هرگز زمين نخوري، آنستكه بعداز هر زمين خوردني برخيزي.
  • هرگز مگذار که خنده تو باعث گریه دیگری شود.
  • اگركسی اشتباه كردآن رابه پوشان (مثل شب)
  • آدم موثر و اثربخش کسی است که آینده اش رو می سازد نه این که آن را پیش بینی کند.
  • نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است . امام صادق علیه السلام
  • فراموش نکن قطاري که از ريل خارج شده ممکن است آزاد باشد ولي راه به جائي نخواهد بر د ...
  • صبوری گذشتن از حق خود نیست بلکه تلاشی برای دوباره رسیدن است
  • اگرمی خواهی دیگران خوب باشند خودت خوب باش (مثل آینه ) مولانا
  • از زندگی خود لذت ببر بدون آن که آن را با زندگی دیگران مقایسه کنی
  • دو چیز را همیشه فراموش کن: اول به کسی خوبی کردی، دوم کسی به تو بدی کرده.
  • قابلیت انعطاف داشته باشید، تنها همین یک خصوصیت که بتوانید شیوه کار خود را تغییر دهید موفقیت شما را تضمین میکند.
  • بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد . امام حسین علیه السلام
  • باران رحمت خدا همیشه می بارد تقصیر ماست که کاسه هایمان را بر عکس گرفته ایم !
طرح رتبه بندی معلمان ابلاغی عجولانه اما قابل تامل

طرح رتبه بندی معلمان ابلاغی عجولانه اما قابل تامل


گروه: اخبارگوناگون
تاریخ درج: 1393/1/26
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 831

پورسلیمان با بیان اینکه این طرح در چهار سطح مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعریف شده است، اظهار داشت: شاید بسیاری از معلمان مربی و استادیار معلم بتوانند بر اساس آزمون ها رتبه لازم را کسب کنند اما برای دو سطح دیگر از آنجا که معلمان باید تالیفاتی داشته باشند کسب رتبه سخت تر خواهد بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بر اساس طرح رتبه بندی معلمان، افراد باید سالی دو تا سه بار در آزمون ادواری شرکت کنند در حالی که اکنون آموزش و پرورش با برگزاری آموزش ضمن خدمت در نقاط مختلف کشور به دلیل محدودیت بودجه و اعتبارات با مشکل مواجه بوده و قادر به برگزاری دوره های تخصصی نیست.

پورسلیمان بیان داشت: اکثر دوره های ضمن خدمتی که برای معلمان برگزار می شود، دوره های عمومی و به صورت اینترنتی است در این صورت این سوال مطرح است که آموزش و پرورش در شرایط کنونی چگونه می تواند هر سال چند دوره آزمون برگزار کرده و رتبه معلمان را ارتقا دهد.

وی با طرح این سوال که وضعیت مدیران و نیروهای اداری در طرح رتبه بندی معلمان به کجا می رسد؟ افزود: به نظر می رسد این طرح بیشتر جنبه آموزشی داشته و به منظور بالابردن سطح علمی معلمان، ارتقا کیفیت و ایجاد انگیزه رقابت مثبت بین معلمان برای به روز کردن دانش آنها اجرا خواهد شد.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش طرح رتبه بندی معلمان را نوعی کپی برداری از نظام آموزش عالی دانست و گفت: این طرح بیشتر شامل معلمانی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند و در حقیقت یک نوع همسان سازی میان دارندگان مدارک بالا در آموزش و پرورش و دانشگاه است و رتبه های پایین را کمتر در بر می گیرد.

پورسلیمان خاطرنشان کرد: نظام آموزش عالی از استاد برای رتبه بندی آزمون نمی گیرد اما در طرح رتبه بندی معلمان باید آزمون برگزار شود.

وی اظهار داشت: در ماده 19 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، بند 44 راهبرد ملی از راهبرد کلان شماره شش سند نقشه جامع ملی کشور و همچنین بر اساس راهکارهای مندرج در ذیل هدف های عملیاتی ردیف های 10 و 11 و 12 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای طرح رتبه بندی معلمان مشخص شده است.

این کارشناس مسایل آموزش و پرورش ادامه داد: این در حالی است که چندی قبل مجلس شورای اسلامی در 9 بند طرح رتبه بندی معلمان را فاقد مبانی قانونی دانست و طی نامه ای به دولت ابلاغ کرد که این طرح مغایر قانون است.

پورسلیمان تصریح کرد: طبق این سه ماده قانونی طرح رتبه بندی معلمان اساس قانونی دارد و می تواند مطرح شود.

پورسلیمان به اهداف ترسیم شده برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت:

افزایش انگیزه و کارایی معلمان در انجام وظایف، اثر بخشی فعالیت های آنها برای شکوفا شدن شایستگی های دانش آموزان، ارتقای منزلت اجتماعی، صلاحیت، مرجعیت علمی و مهارت های حرفه ای معلمان، بالابردن سطح معیشت معلمان، ایجاد انگیزه و زمینه سازی برای مشارکت دانش آموزان در تعلیم و تربیت و ایجاد رابطه بین درجه کارآیی و میزان پرداختی معلمان از جمله این اهداف به شمار می رود.

وی با بیان اینکه با سیستم کنونی آموزش و پرورش طرح رتبه بندی معلمان قابلیت اجرایی ندارد، یادآورشد: طبق آنچه که وزیر سابق آموزش و پرورش اعلام کرده 70 درصد بودجه آموزش و پرورش باید افزایش یابد که این امر غیرممکن است.

این کارشناس مسایل آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون بیش از 90 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف اعتبارات و پرداخت حقوق کارکنان می شود و دولت در شرایط کنونی در پرداخت مطالبات معلمان، خدمات اضافه کاری آنها و پرداخت حق التدریس ها با مشکل مواجه است و مشخص نیست که هزینه اجرای طرح رتبه بندی معلمان چگونه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساله حایز اهمیت در سند تحول بنیادین طرح نظام معلمی است، توضیح داد: بر اساس این طرح سیستم ورود نیرو به آموزش و پرورش از بدو ورود باید اصلاح شود یعنی شایستگی افراد ابتدا باید در سازمان نظام معلمی مشخص شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این در حالی است که در پیش نویس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح سازمان نظام معلمی رد شد از این رو نمی توان چندان به موفقیت طرح رتبه بندی معلمان امیدوار بود.

وی یادآورشد: مدیریت نظام معلمی در آموزش و پرورش باید توسط دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد اما مساله اصلی آن است که این دانشگاه به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی در سطح این وزارتخانه برنامه شفافی برای جذب نیرو ندارد.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیازمند فعال شدن دانشگاه فرهنگیان و پیدا کردن متولی برای برگزاری آموزش های تخصصی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

بستن http://www.r-sadeghi.ir/news/اخبار/1393-01-26-10-53-58.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط: